Hemma igen :(

Och så kom man hem igen. Segt värre, bara en jobbig lillebrorsa och tjatande föräldrar. Jag tror till och med att FAFNU (frivilligt arbete för nattligt utespring) är bättre. Fast, det är ändå ganska skönt att komma hem igen och få ta det lite lugnt. Ska nog försöka att gå och lägga mig i tid ikväll så att jag blir frisk. Jag vill ju inte vara sjuk hela lovet. Det är tur att jag har lov nu. Jag känner att jag behöver ett lov.

Idag vaknade jag i AL-huset (AL = arbetsledare) på Sundbornsgården. Maria ligger och snarkar i mitt öra och jag fryser. Inte ett helt kul uppvaknande. Sedan kommer några våra kära ledar inspringandes (Kalle, Becki och Maria) i vita klänningar och tofsar i håret. De lät skumt och försökte bjuda oss på kakor. Jag flydde upp till mitt riktiga rum där jag hittar Mirjam sovandes. Men jag slapp inte ifrån de galna ledarna nu heller. De kommer inspringades igen och låter lite till. Menmen, de ville väl hämnas för att vi hade vart ute hela natten.
   Jag och Elin gick och duschade sedan plingade det i kapellklockan och vi hade myyysig stund i kapellet (saknar det redan). Städade lite uppe på våra rum... Sedan lekte vi lite lekar. Städade lite till och leket några lekar till. Hur ska jag överleva utan alla dessa lekar?? Dags för kapellet igen, den här gången var det extra högtidligt, det var nämligen en DK (dum konfirmand) som skulle döpas. Sista lunchen för den här påskveckan, snyft. Vi fick god efterrätt, chokladkaka, mums. Och tillslut det som hör mest ihop med SBG, nämligen kramarna. Kramade alla hejdå, några fick visserligen några extra kramar... Sorgligt, sorgligt. Karin fick allt att bli ännu sorligare när hon började gråta. Fick skjuts av Lovisablond in till Falun där jag väntade hemma hos henne på att mitt tåg skulle komma. På tåget hem halvsov jag, lyssnade på musik och skickade hur många SMS som helst. Så fort jag höll på att somna fick jag SMS. Här hemma var allt som vanligt, bara det att jag önskar att jag kunde få åka tillbaka upp till SBG.

Nu ska jag gå och lägga mig. Jag orkar inte sova, det är jag alldeles för trött för. Kommer antagligen att vakna vi åttatiden och tänka att jag ska till kapellet.

PUSSKRAM <3 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0