Promenix fram och tillbaka

FREDAG ÄR EN TOPPENDAG!!

Nu är det en lång och skön helg framöver, ska åka till Västerås i helgen. Nästa vecka har vi en hysterisk vecka, två svenskagrejer ska lämnas in, SO-prov (Sverige under 1800-talet) och en kemiredovisning som jag och Petra knappt har börjat på, jippie.

Idag kom jag med den buss som jag egentligen ska ta. Har bara hunnit med den en annan dag den här veckan, nämligen i måndags. Jag hinner alltid med rätt buss på måndagarna och fredagarna. Träffade Hugo och Tova på bussen och pratade med dem. Hugo stängde som vanligt in sig med sina hörlurar, han är alltid så osocial på morgonen (jag kan i och för sig förstå honom). I skolan började vi med biologi, sedan musik och sist innan lunch gympa. På gympan dansade vi bugg. Det gick helt okej, men jag känner att jag måste öva lite mer.
   Innan lunchen gick jag och Petra upp till biblioteket och började på vår redovisning. Vi kom så långt att vi nästan blev klara med första bilden i Power Pointen vi ska göra. Lunchen var någon konstig sås med pasta, inte särskilt gott, men det gick att äta till viss del. Vi satt och garvade åt Antonia som sa roliga saker (kommer tyvär inte ihåg vad).
   På SO:n babblade Gretel om religon under 1800-talet i Sverige. Men vi började prata om nutida sekter istället. Det va mycket intressantare. Sedan fick vi läsa om hur det var i kyrkan förr och fylla i något pappar som jag aldrig fattade vad vi skulle göra med egentligen.
   Efter SO:n gick jag, Hanna.S, Moa, Niklas och Zeke till kiosken. Zeke och Niklas tiggde pengar av oss, men vi gav oss inte. Så de fick inga pengar.
   På slöjden arbeteade jag med min katastrof till svepask. Jag förstår inte vad som har gått fel. Hela lektionen arbetade jag med att göra locket fint, men det var grymt jobbigt att skära ut faneret. Vi hade en seg vikarie som inte visste något. Jag, Fia och Nora satt och pratade om massa annat istället.

När jag kom hem från skolan promenerade jag och Hanna till Lidingö Centrum. En trevlig och lagomt kort promenad.

PUSSKRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0