Rädda livet

Vi har haft en livräddningsdag i skolan idag. Jag har lärt mig att göra mun-mot-mun-metoden med en docka, samt hjärträddning. Jag och Fanny höll på att bryta ihop när vi övade. Efter det tittade vi på en urgammal film med jättedåliga skådespelare. Den var lite intressant att titta på. Filmen gick ut på att folk fick hjärtstillestånd och skulle räddas. Efter filmen hade vi lunch. Jag och Bisse tänkte äta i skolan, men ändrade oss och gick till Donken istället. Det var väldigt mycket godare. Bredvid oss satt några killar och garvade åt allt. De bettede sig som tjejer, haha.
   När vi hade ätit upp gick vi till Eriksdalsbadet och övade livräddning på någon som drunknar och klädsim. Det var jättejobbigt att gå upp ur vattnet med kläderna på. Bisse lät som att hon skulle dö när jag rädadde henne, men i övrigt lyckades jag riktigt bra när med att rädda Bisse.
   Vi slutade vid ett, så jag åkte hem och satte mig framför datorn. Sedan pluggade jag och lite så. Hamnade såklart vid datorn igen. Mamma kom hem och lagade mat. Åt på tre minuter (hastighetsrekord) sedan bytte jag om till dansen och sprang ner till bussen.
   Dansen var KATSTROFAL, jag har nog aldrig dansat värre i hela mitt liv. Allt blev fel och jag fattade inget. Känner i och för sig att jag har varit lite trög sedan i fredags. Kanske har kommit till det stadiet då jag förstår att jag är trött.

PUSSKRAM 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0