Kinespatrullen i stora staden

Jag hade tänkt sticka ut och springa imrose, alltså hade jag ställt klockan på väckning klockan nio. Tror ni att jag vaknade?? Nej, det gjorde jag inte. Istället tryckte jag på snooz flera gånger tills jag stängde av väckningen och somnade om. Vaknade av att mamma ringde för att väcka mig och Gustaf. Vi klev upp och jag segade hela morgonen tills Elin SMS:ade. Jag och Elin bestämde oss för att ses. Det var ganska förvånande att vi lyckades eftersom vi sa flera gånger mellan förträffen och påsken och mellan påsken och sommaren att vi skulle ses.
   Vi sågs på Östermalmstorg vid halv tre och styrde då stegen mot Ung-08 i Kungsan. Där började vi med att gå in i Tjejzonens tält dör att göra smycken. Vi gjorde ett jättefint armband som Elin knöt fast på min handled, hmpf. Efter det tältet gick vi och målade i ett annat tält. Det blev en fin målning tillägnad Kinespatrullen. Vi irrade runt på Ung-08 en stund till och jag träffade min gamla danskompis Clara. Dessutom lyssnade vi på någon snubbe som sa att vi skulle stoppa framtiden.
   När vi tyckte att vi hade sett allt intressant som fanns att se på Ung-08 gick vi till Ordning & Reda i Sturegallerian. Där köpte jag en kalender (den är guldig). Det är det enda bra med att börja skolan, man får köpa en ny kalender. På Ordning & Reda glömde vi dessutom vår fina måling. Men det kom vi inte på förrän lågt senare.
   Efter Ordning & Reda gick vi och fikade. Det var myspys. Vi pratade om minnen från SBG. Shit, jag började längta tillbaka hur mycket som helst. Jag ville sitta i Bras och dricka te, smyga ut på natten och jaa, allt vad man nu gör på SBG. Det var många fina minnen som togs upp. Vi kom till och med att tänka på förträffen, hur annorlunda allt var då. Till exempel så var alla DK-tjejer sminkade under förträffen, men redan första dagen på påsken sket vi i sminket. Vi satt och fikade i flera timmar.
   När vi hade fikat klart började vi fundera på att dra oss hemåt. Innan vi gick till tunnelbanan gick vi till Urban Outfitters och kollade på alla skojiga prylar där. Elin köpte en present åt sin kompis också. Därefter gick vi till tunnelbanan för att åka hem. Nästan hemma kom Elin på att hon hade glömt bort att hon skulle ge mig mina shorts, så vi kom fram till att vi måste ses inom en snar framtid så att jag kan få tillbaka dem. 
   Väl hemma läste jag en stund innan jag stack ut och sprang.

"En kines fegar ALDRIG ur"
"OH YES"

  
PUSSKRAM


Kommentarer
Postat av: ELIN

OH YEEEEEEEES! Det var myspys Kinesihoney. Må kinesmålningen vila i frid. Vare sig det är inne på Ordning&Reda eller någon annan stans. Amen. PUSSS!

2007-08-24 @ 11:05:36
URL: http://eliinpeliin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0