Kräftor och Grannar

Kräftskiva med grannarna... År efter år äter vi kräftor med våra grannar. Som vanligt var Sven-Åke och Christina med, familjen Abrahamsen, familjen Zacharias och vi. I år saknades dock familjen Norvell. Värre kräftätarfamilj får man ju leta efter. Jag vet inte hur många kräftor Jossan smällde i sig förra året, men många var det.
   Årets kräftskiva var likadan som alla de andra. De vuxna satt och pratade medan de åt och avbröt sig då och då för att sjunga snapsvisor. Efter några snaps blev stämningen gladare och de pratade glatt om allt som man inte vill veta. Alla vi barn satt och klagade på att det är omöjligt att käka kräftor och Sven-Åke försökte lära oss hur man gör.
   När det blev för kallt ute gick vi barn in och tittade på Shrek 2 som gick på TV, medan de vuxna satt kvar ute. Under filmen tryckte vi i oss massor med godis. Dessutom åt Laura och Charlotte lite cheescake. Det är mammas specialitet och alla vill ha den utom jag och Gustaf som är sjukt trötta på den. I slutet av Shrek gick Charlotte och Mikalea hem och jag, Laura, Gustaf och Elinor var kvar. Vi fortsatte kvällen med att titta på filmen Sleepers. Den var hemsk men ändå bra. Handlade typ om fyra killar som fick åka till en ungdomsanstalt där de blev torterade och våldtagna av vakterna. I slutet hämnades de på vakterna på olika sätt. Fast det var bara jag som såg slutet, för alla andra hade gått hem eller gått och lagt sig. Under filmen kom Hanna in en stund innan hon gick och la sig eller något.

PUSSKRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0