Sola och Bada

Äntligen hemma från Turkiet. Det var fint där nere med massor med sol och bad. Fast ändå segt eftersom att jag har varit borta så himla mycket den här sommaren. styrde jag mot Jag kom fram till att jag har varit borta större delen av sommarlovet. Första jobbade jag i två veckor, då var jag ju visserligen hemma men var borta hela dagarna. Sedan var jag hemma en vecka och efter den veckan styrde jag mot SBG. Där var jag ju i tre fantastiska, underbara veckor. Direkt efter SBG bar det av till Fjällnäs, kom hem en dag innan vi åkte till Turkiet. Jag kom hem imorse och vid halv tio åkte jag, mamma och Gustaf upp till Rättvik till kusin Oscars konfirmation. Det var fint, fast mycket större och inte lika bäst som SBG. Men nu ska jag i alla fall vara hemma större delen av sommarlovet som är kvar.

Som sagt var det VARMT i Turkiet. Det var ungefär 40 grader på dagarna och 30 grader på kvällarna. Vi har mest leget på stranden och blivit bruna. Hanna är sur för att jag är brunare än henne. Alla turkarna tyckte att jag var skitsnygg, haha. En kom utspringandes från en butik och ropade efter mig...
   Vi bodde på ett superfint hotell. Det låg precis vid stranden. Dessutom fanns det en jättestor pool med vattenrutschbana och vågmaskin. På dagarna låg jag nere på stranden och läste senaste Harry Potter, nu vet jag hur det slutar!! Den var superspännande. Jag kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta för Harry Potter-böckerna. 

PUSSKRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0