Första advent

Första advent. Vad ska jag säga? Igår bakade jag och Erica pepparkakor för fulla muggar. Jag har aldrig haft så kul när jag bakat förut. Dessutom glömde vi hela tiden bort att vi hade pepparkakor i ugnen, vilket resulterade i lite brända pepparkakor. Idag har mamma och Gustaf fortsatt med bakandet av pepparkakor. Det luktar i hela huset efter allt bakand, mums.
   För att bättre på julstämningen har vi dessutom plockat fram julskivorna. Det känns så himla vant att höra julmusik. År efter år har vi lyssnat på samma julskiva. Den är fortfarande lika bra, det går inte att tröttna på den. I och för sig kan det nog bero på att vi bara tar fram den vid just jul...
 
Idag har jag haft en slödag, förutom att jag skrev anteckningar till kemiprovet. Vi ska få ha anteckningar på provet, fatta skönt! Annars har jag mest läst HP, suttit vid datorn och slöat och ätit lite pepparkakor. Som vanligt misslyckades jag med att sticka ut och springa, hm.

Första ljuset i advent nu vi tänt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0