Luciadagen

Imorse hade vi vår sista Luciamorgon med klassen. Ojojoj säger jag bara. Jag började nästan gråta i kyrkan när jag kom på att det faktiskt var den sista Luciamorgonen. Okej, min klass kanske inte är världens bästa och det är många jag inte tycker om, men ändå. Det är så himla fint när vi står där i kyrkan och bara... Efter konserten visade det sig att jag inte hade varit den enda som varit nära till tårar.
   I övrigt lyckades i riktigt bra! Vi hade konsert tillsammans med 4a och 4b. Jättesöta små fyror. De sjöng fint också. En liten fyra var nära på att svimma när de skulle gå ut, såg lite läskigt ut. Jag brukar alltid missa att folk svimmar. 
   Efter Luciamorgonen åkte jag och Erica och köpte varsin Chai Latte och fortsatte sedan till Globen. Alla var lite små trötta där. Själv har jag knarkat Dextrosol hela dagen, fick en liten dipp på eftermiddagen när jag inte hade ätit Dextrosol på en stund, hehe. Frågan är bara om jag hade orkat över huvud taget idag om det inte hade funnits Dextrosol.
   The Real Group och SLB (kommer inte ihåg vad det står för riktig) var med och repade idag. Jag vill inte att TRG ska vara med! De förstör hela Globen. Som jag har sagt väldigt många gånger om Globenkonserten på senaste tiden "det var bättre förr". Dessutom kan jag upplysa om att vår dans är en katastrof. Den är så sjukt ful och simpel att det finns inte. Enda problemet är att vi ska dansa på led och leden blir krokiga.
   När vi äntligen fick sluta fikade jag och några stycken i klassen innan vi skulle till Utrikes Departementet för att lussa tillsammans med klassen. Det var jättekul. Alla japanska diplomater filmade och tog kort. Om jag ska vara ärlig var det bara de som tog kort. En annan kul, eller snarare cool grej var att det var en afrikansk kvinna som hade afrikanska kläder. Där stod alla i män i kostym och kvinnorna hade prydliga kläder och så hade hon lång färgglad tunika och stora byxor. Det var bara för coolt.

   När konserten var slut och jag och Ellen hade bytt om kom vi ut från rummet där vi hade våra grejer samtidigt som diplomaterna kom ner från salen där de hade varit. Jag och Ellen log lite artigt och helt plötsligt nickade en av japanerna till oss och log jättestort. Tihi, jag gillade japanerna, de var gladast.

Nu vill jag gå och lägga mig, är helt slut. Imorgon är det ännu en dag med hektiska rep.

Glad Lucia (lite i efterhand)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0