Bullförsäljning

Idag har vi sålt bullar i Täby centrum för att få pengar till klasskassan. Så min dag började med att jag klev upp halv åtta (på helgen!!!). Klockan tjugo i tio åkte mamma och jag för att lämna bullarna till dem som hade första passet. Sedan gick mamma och jag runt på Täby centrum och kollade grejer. Jag fick ett par jeans och en T-shirt..
   Klockan elva var det dags för mig att stå och sälja bullar tillsammans med några killar i klassen. Det gick inte så bra. Folk var helt enkelt inte tillräckligt generösa för att köpa en ynka bullpåse med 10 bullar för tjugo kronor i, det tycker jag är snålt., vi som stod där och frågade artigt om någon ville köpa bullar.
   Men det var några snälla själar som förbarmade sig över våra bullar och köpte lite. Alla bullar som jag hade bakat igår med stor möda blev iallafall sålda. Jag hade gjort så fint med blågula snören och innehållsförteckning *stolt*.
   När nästa pass skulle börja (klockan tolv), kom bara den ena som skulle stå då. Den andra kom en halvtimme senare. Så det slutade med att jag fick stå där och sälja bullar i en och en halv timme istället för en. Hon som kom sent kommer alltid sent, det är så jobbigt med sådana personer. Men efter att hon hade kommit gick jag och mamma iallafall och åt. Vi åt en helt okej sushi. Sedan åkte vi hem.

Pusspuss Becka


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0