Minnen

Minnen, något som man kommer ihåg sedan långt eller kort tillbaka. Det kan vara bra minnen eller dåliga minnen. Vissa minnen får en att le medan andra får en att gråta. Många låtar ger en minnen om roliga fester, gulliga killar, första kyssen, bästa kompisen, listan kan göras lång. Men det som gör att dem låtarna är viktiga är att man just har ett minnen till dem.
Bland det bästa som finns är att sitta och minnas med en kompis som man har upplevt mycket med. Då kan man sitta och prata i flera timmar.
Jag älskar minnen, vare sig dem är bra eller dåliga. Bara tanken att jag har upplevt det jag kommer ihåg är fantaskiskt. Eller... vissa saker önskar jag nog att jag kunde glömma. Men vad skulle jag vara utan just det minnet som jag vill glömma. Kanske skulle jag vara en helt annan person, kanske skulle jag handla annurlunda i en annan situation om jag inte hade det minnet. Det kan jag inte säga, för jag har det minnet och kommer kanske aldrig att glömma bort det.

Som min kompis sa:
Ångra aldrig något som har fått dig att le.

Vissa kan inte förstå hur man kan sitta och bara komma ihåg gamla saker som inte har något med nuet att göra, jag kan inte förstå hur man bara kan tänka så. Sedan finns det dem, som är som jag, som kan sitta och garva eller gråta till ett minne.

Minnen är en del av ens liv som man aldrig kan bli av med, men som man aldrig kommer att få uppleva igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0