Jag är Stig Helmer (sommarlov)

I fredags började det, det efterlängtade sommarlovet!! Äntligen vet man att alla läxor för det här läsåret är slut, alla prov är gjorda och man vet vad man fick för betyg. Blev... ganska nörjde med mina betyg. Sedan finns det ju vissa som har sjukt bra betyg också!!

 Läsårets almanackas framsida, nu kommer den inte att användas mer!!

När hela högstadiet samlades på Norra Latins skolgård blev jag lite chockade över hur finklädda alla var. Alla tjejer hade liksom fina klänningar och i alla fall de flesta killarna i nian hade ansträngt sig lite extra med kläderna. De som hade tagit kostymen ångrade sig nog dock eftersom att värmen var outhärdlig även om man hade klänning. Under avslutningen i kyrkan sjöng vi såå fint. Jag fattade inte ett ord av rektorns tal (hur kommer det sig att jag alltid somnar under rektorns tal och när präster predikar??). Efter kyrkan tog vi oss till Försvarshögskolan en sista gång för att säga hejdå till våra kära mentorer och få vår betyg.
   När jag åkte hem från skolan träffade jag Hanna på bussen. Hon och jag lekte lite under eftermiddagen. Sedan skulle jag och resten av familjen iväg till Elsas (kusinens) studentmottagning. Hanna sminkade och fixade mitt hår...
 
  Så såg jag ut efter Hannas styling. En allvarlig och en lite gladare bild...

De kändes som att jag såg ut som en student. De enda som skiljde mig från studenterna var att jag var nykter och inte hade någon mössa. Hade allmänt tråkigt hos Elsa. Satt med de vuxna.De yngre hade tydligen inte någon lust att hälsa på en liten knatte som mig. 

Igår (lördag) började dagen med att mamma sa åt mig att städa kaniburen. Sagt och gjort, jag städade i den där himla buren. Jag fattar inte hur det kan bli så smutsigt, Deya är ju ändå bara en kanin. Det blev i alla fall väldigt fint i buren när jag var klar. Men det börjar redan se stökigt ut igen. Sedan åkte jag, pappa och Gustaf (brorsan... Måste alla heta Gustaf??) ut med båten. Gustaf åkte ring och jag badade för första gången i år. Är typ lite efter alla andra med badandet, med det kan inte hjälpas. Det var i varje fall väldigt kallt i vattnet. När vi åkte hem försökte jag också lära mig att parkera båten, men det gick inte så bra...
   På kvällen gick jag och Gustaf och såg sista Pirates filmen. Jag vet faktiskt inte vad jag tyckte om den. Alla bara bytte sida hela tiden och lurade varandra. Ganska kaotiskt om man säger så. När vi kom hem åt vi middag och sedan tittade jag, mamma och Gustaf på The Village. Om det var en skräckfilm kan jag faktiskt inte förstå vad som var så läskigt med den. Den var typ tråkig och det läskigaste som hände var att man fick se lite döda djur. Jag rekommenderar alltså inte den filmen. Efter The Village började jag och mamma titta på Wyatt Earp (Gustaf tittade på Naruto på datorn). Wyatt Earp är en värsternfilm. Kanske inte min favoritsort av filmer. Men den fick duga. Somnade såklart i soffan och gick och la mig vid halv tre.

Idag har hela familjen varit ute med båten typ. Det var som vanligt jättesegt. Det enda som är kul är att åka i båten, att sitta på en ö och bara ta det lugnt är riktigt tråkigt om det bara är familjen som är med. Jag somnade och brände mig rejält, andra gången den här veckan. Är ganska röd i ansiktet. När jag kom hem satte jag mig i skuggan på baksidan och läste. Hanna kom ut och jag gick in till henne och tittade på lite bilder från när hon var ute i fredags och lite annat. Hennes lillasyter hade kalas, maskerad. När Hanna mamma kom ner undrade hon vem jag var utklädd till (temat var kändisar). Jag svarade att jag var Stig Helmer. Vet faktiskt inte vad det fanns för likheter mellan honom och mig, men ändå. Sedan skulle Hanna äta och jag gick hem. Hjälpte till med lite olika saker här hemma och sedan skulle vi äta.
   Nu sitter jag här framför datorn och funderar på om jag ska spela lite Sealhunter...

PUSSKRAM 

Kommentarer
Postat av: ELIN

BECKA!! Gah, saknar diiig meed! VERKLIGEN haha, hur många gånger har vi inte sagt "jaaa vi måste träffas!"? :P Jag åker på fredag till mitt ridläger och kommer hem den 25:e juni. Kanske hinner vi träffas då innan SBG? :) Pusspuss

2007-06-11 @ 22:06:30
URL: http://eliinpeliin.blogg.se
Postat av: ELIN

Ja, absolut det gör jag! Ha en skööön sommar så ses vi snart honey. Och då ska vi göra det också! Haha. Puss

2007-06-12 @ 18:40:14
URL: http://eliinpeliin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0