Jag vill ha en egen måne

Lite då och då känner jag att jag har ett stort behov av att ha en egen måne där jag kan sitta och där jag inte kan komma ihåg något av vad som händer i mitt liv.

Ibland, som nu, känner jag det behovet väldigt starkt. Om jag bara skulle få komma bort från allt ett tag. När jag sedan kom tillbaka skulle det vara trevligt att allt det som jag ville fly ifrån hade löst sig, så att jag slapp återvända till månen.

Tyvärr har jag ingen egen måne. Alltså måst jag stå ut med att leva med vissa saker som jag gärna hade velat slippa.

Men jag känner att jag inte skulle vara i lika stort behov av en egen måne om folk bara ville berätta för mig att det är ågot som är fel, så att jag slipper gå runt och försöka komma på vad det är som egentligen är fel.


image62







 Jag vill ha en egen måne, jag kan åka till
 Där jag kan glömma att du lämnat mig
 Jag kan sitta på min måne och göra vad jag vill
 Där stannar jag tills allting ordnat sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0