Rabatter in my heart

Idag var det andra dagen på sommarens jobb. Jag och Elsa har rensat rabatter och planterat blommor hela dagen. Dagen började klockan sex då pappa väckte mig. Jag kunde som vanligt inte kliva upp på en gång och pappa blev lite sur. Precis när jag hae blivit klar kom Fredrik (Elsas pappa) och hämtade mig för att skjutsa ut mig och Elsa. det första vi fick göra imorse var att plantera blommor, ljusrosa och mörkrosa pelargonior. Det blev fint, men det räckte inte med blommor, så senare fick vi följa med och köpa fler.
   När vi var klara med planteringen började vi rensa bland buskarna. Det var sjukt mycket maskrosor och annat ogräs bland buskrna, som en djungel typ. Vi fick krypa in under buskarna för att kunna rensa ut allt. Jag hittade dessutom en massa äckliga småkryp... Usch för dem!! När djungeln var utrensad tog vi lunch, det är helt okej mat där vi äter. Mycket bättre än skolmaten (som tur är). Efter lunchen började vi arbeta igen. Vi planterade fler
blommor.

  Vi byggde fina små kullar till miniträden (eller vad det nu var)

Det har blivit väldigt fint nu när vi har planterat massor av blommor överallt.
   När vi hade planterat alla blommor börade jag vattna och Elsa började rensa i nästa djungel. Vattningen tog inte så jättelång tid, så jag joinade Elsa bland buskarna och maskrosorna. Vi hittade en del intressanta växter bland buskarna. Bland annat två giganstiska tistlar och flera små träd...

 Tistlarna och Elsa...

PUSSKRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0