Snigel chang

Idag har jag träffat min kära vän Astrid. Vi har flummat runt hela dagen, kan seriöst inte vara normal när jag är med henne (undra om någon kan det). Till att börja med promenerade vi till Centrum och köpte en present till hennes kompis. Det blev en bok och en bukett. När vi köpte buketten var Gunilla Pontén (en känd designer) där inne och köpte blommor. Astrid blev alltså helt chockad och det var då flummet började. Sedan gick vi hem till henne och började slå in boken. Tyvärr hade de inga paketsnören hemma hos Astrid, så vi besukade oss för att göra ett fint (?!) snöra. Det blev faktiskt allt annat än fint... Dessutom fick jag kramp i lillfingret när jag gjorde det, haha. Efter det åt vi lunch, tortellini och creme fraiche franska örter. Lite speciell blandning om man säger så. Dessutom åt vi med ätpinnar.
   När vi hade ätit klart blev Astrid sugen på glass, så hon och jag tog varsin glass och gick ut i solen. Där hittade vi hennes lillebrorsas skateboard. Vilket ledde till att jag var tvungen att åka lite. Sedan åt jag upp min glass och jag och Astrid blev väldigt farscinerade av en snigel. Vi kom fram till att den faktiskt kröp riktigt fort. Fast i jämförelse med annat kröp den lååångsamt. Sedan kom vi på att den kanske inte mådde så bra i solen, så vi tänkte att vi skulle flytta den. Då började den krypa på Astrids hand, modig snigel måste jag säga. Samtidigt försöke Astrid lära mig att säga hej på japanska. Det gick... inte så bra eftersom att jag blandar ihop det med ett annat ord. Vi räddade i vilket fall som helst snigeln sedan.


PUSSKRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0