Missat bussen, igen

Ännu en dag då jag har missat bussen. Hur klantig kan man bli?? Eller jag borde snarare fråga mig själv om hur seg och dålig på att välja kläder man kan bli. Alla säger åt mig att lägga fram kläder på kvällen så vet jag vad jag ska ha. Om jag gör det så är jag inte nöjd dagen därpå eller så glömmer jag bort det. Det finns inget sätt för mig att komma i tid till bussen. De flesta mornar spelar det ingen roll, då jag ändå kommer i tid till skolan. Men mornar som den här då jag kommer försent svär jag över att jag missar bussen jämt. Om jag hade vart kille och sluppit sminka mig också så hade jag hunnit till bussen, tror jag.
Men i alla fall, vi började med matte, genomgoång av senaste matteprovet. Vilket betydde att man slapp tänka så mycket själv. Bara kolla så att Hynge hade rättat rätt. Sedan var det musik. Vi sjunger bara tråkiga sånger just nu. Hemkunskap, jobbade med Fanny. Vi gjorde guldgul fisksoppa. Riktigt gott faktsikt. Men vi råkade göra några fel här och där. Sedan ska vi inte prata om den hemska salladen som vi gjorde till.
   Eftersom att vi blev klara långt i tid gick vi in till den andra hemkunskapsgruppen och spanade in deras kök. Det är kaos(!!) i den andra gruppens kök. Ni kanske förstår vad jag menar??

 

Aja, halvtimmes lektion med Gretel. Halvklass med Gretel, vi ska göra ett häfte om Selma Lagerlöf. Tillsist hade vi spanska, jag somnar. Men det var inte så farligt idag. Vi hade muntligt förhör. Det var ganska enkelt. Jag som inte ens hade pluggat. Sedan tittade vi på en hemsk film. Men den funkade.

Efter skolan hade jag piano, det gick inte så bra... Sedan åkte jag hem och gjorde inget särskilt. Nu sitter jag här som vanligt.

PUSSKRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0