Bara plugga

Så var det slut på helgen. Efter en lång och skön helg som blev halft lyckad halft misslyckad så kom måndagen. Dagen började med att jag nästan klev upp i tid, men som vanligt lyckades jag inte riktigt. Första lektionen var spanska, tråkigt som vanligt. Bråkade lite med Petra. Ett extremt onödigt bråk. Istället har jag umgåtts med Hanna.S idag, inte så dumt faktiskt.
   Efter spanskan hade vi engelska, vi ska ha föredrag i engelska nästa vecka (inte så långa i och för sig). Jag och Bisse ska göra ett arbete om NY. Men istället för att arbeta på det himla fördraget så fick jag göra engelskaprovet. Ärligt talat så är jag lite tveksam på hur det gick... Det kan ha gått bra, men det kan också ha gått åt helvete. Nu är det gjort i vilket fall som helst.
   På SO:n disskuterade vi om Islam, vilket beyder att vi ägnade nästan hela lektionen åt att disskutera om kvinnor som bär slöja och så vidare. Jag är väldigt stolt över att jag deltog i disskusionen. Gretel kanske blir nöjd med min muntliga aktivitet på lektionerna snart (man kan ju alltid hoppas). Men det var ett ganska lätt ämne att disskutera i.
   Äcklig mat till lunch, jag åt typ morötter till lunch, haha. Hade som tur var varit och köpt mackor nere på fritids (varför inte öppna ett café i skolan??), så jag dog i alla fall inte av hunger sedan. Vi disskuterade klassresan och kom fram till att vi egentligen inte ville åka till Montenegro, dit det är tänkt att vi ska åka. Tyvärr kunde vi inte komma på någon annanstans som vi vill åka heller. 
   På svenskan var SYV och hälsade på. Hon berättade lite om PRAO:en. Trots att Gretel hade pratat om att vi inte skulle få någon PRAO så ska vi få det. Två veckor i nian, jihoo. Sedan pratade SYV lite om gymnasieval också. Det är något som jag inte ser fram emot. Jag som aldrig kan bestämma mig för någonting...
   Gympalektionen var i Lilljanskogen, vilket betydde att vi skulle ut och springa. Hade som vanligt glömt gympaskorna hemma, så jag försökte springa i ballerinaskorna. Det blev dock inte så mycket springa av eftersom att jag drabbades av en hostattack efter typ 50 meter. Efter hostattacken kunde jag inte andas, så jag beslutade mig för att promenera istället. Jag och Anton gick en rask promenad och kom på något sätt före flera stycken som inte var sjuka. 

Efter skolan kom jag hem och pluggade på matteprovet. Pappa fick hjälpa mig med det jag inte förstod. Det var mycket mindre än vad jag trodde som jag inte förstod. Och så har jag skrivit stödord eftersom att jag ska redovisa livsödet imorgon. Tyvärr fick jag även veta att vi skulle skriva en uppsats om dagens telefoner eller något till fysiken imorgon. Det sa inte Martin när jag frågade om vi hade någon läxa i fysik...

Det enda dagarna består av egentligen är plugga... Vad lever vi för liv egentligen??

PUSSKRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0