Dålig dag/Bra dag

Nedsättande kommentarer är det värsta som finns. Jag vet att jag kanske inte alltid säger så snälla saker till alla. Men vissa kommentarer gör så att man bara vill gå hem och lägga sig i sängen igen.
   På morgonen väljer man kläder och går till skolan i dem. Det är klart att man inte har på sig sina finaste kläder... Men av någon anledning har man ju satt på sig dem. Anledningen är så enkel som att man gillade plagget och kände sig någorlunda snygg i det. När man sedan kommer till skolan och får en nedsättande kommentar om det, ja då kan man lika gärna gå och slänga det och vara naken resten av dagen. Speciellt då man har köpt det utomlands och man VET att den nedsättande kommentaren som har sagts inte stämmer.

Dagen började dåligt... Någon hade ätit upp halva den macka som jag skulle ha till lunch idag. Istället fick jag köpa en äcklig och dyr smörgås på Pressbyrån istället. Eftersom att klassen skulle till Operan idag gick jag från T-centralen och dit. När jag kom fram till Operan kändes det riktigt bra, och så får man en nedsättande kommentar om sina kläder... Irritationen från morgonen kom upp igen och morgonen kändes urkass.
   Sedan fick vi gå in på Operan. Klassen fick en rundvandring blan lokalerna. Det var ganska intressant. Jag har dock gått en rundvandring på Operan med min gamla klass. Efter rundvandringen fick vi titta på en balettklass. Det var väldigt intressant. Jag kände till och med igen namnen på vissa steg som de gjorde. Sedan var det ju sådant som jag antagligen aldrig kommer att lära mig.
   Vi åt lunch ganska länge. Det var väldigt skönt att slippa skollunchen för en gång skull. Efter lunchen tittade vi på en repetition inför en föreställning som ska gå på Operan. Även nu så var det balett vi tittade på. Den var ganska konstig... Typ modern balett. Dessutom var det svårt att hänga med i vad som hände eftersom att man inte säger något i balett. Men det var ändå ganska kul att titta.
   Efter en stund tyckte vår guide att vi hade sett tillräckligt och vi fick sluta för dagen. Då var klockan bara halv ett ungefär. Så det har varit en ganska lat dag...

PUSSKRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0