Sista "riktiga" skoldagen för terminen

Så var den över, den sista dagen med lektioner för terminen. Vi gjorde inte så mycket på lektionerna. Det största som hände var att vi fick tillbaka matte- geografi- och musikprovet. Matten och geografin hade gått strålande!! Annat var det ju då att säga om musikprovet... Fick också veta betygen för den här terminen i matte, fysik och kemi... Helt okej betyg, ska försöka höja matten och kemin i nian.
   Annars har det inte hänt så mycket i skolan. Lunchen var utom kommentarer, alltså väldigt äcklig. Några nior satt och skrek i matsalen när en lärare kommer fram:

- Hej Britt!! säger en av killarna
- Hej på er. Vad är det ni håller på med?? säger Britt
- Betygen är satta och köttbullarna flyger, svarar killen då.

Efter sista lektionen sällskapade jag Erica när hon städade i sitt skåp lite. På grund av att Oscar inte svarade när Erica försökte få tag på honom fick vi gå ner till vaktis och fråga om hen kunde klippa upp hennes lås.

   Vaktmästare är ett eget släkte. Jag kan faktiskt inte förstå hur man ens kan fundera på att bli vaktmästare. De får stå ut med att eleverna i skolan ber dem klippa upp deras lås, får ta hand om borttappade grejer och fixa lite allmänt i skolan. Dessutom är de alltid jättekonstiga. Idag berättade en vaktmästare om hur man får upp ett kådlås enkelt. Det kan i och för sig vara kul att veta i framtiden. Men ändå, varför berätta det för oss liksom??

   I vilket fall som helst klippte en vaktmästare upp Ericas lås och hon städade där en stund. Sedan fikade vi lite. Efter fikan var Erica fortfarande sugen på godis, så hon gick och köpte lite. På tåget satt vi och pratade, sedan var det dags för mig att byta tåg. När jag kom hem gjorde jag inget särskilt. För en liten stund sedan kom Hanna över och ville att jag skulle hjälpa henne med hennes musikteori. Det gick kanske inte så jättebra för henne. Jag kan inte göra annat än att önska henne lycka till imorgon på hennes prov...

PUSSKRAM
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0