Tröttish dag

Värsta trötta dagen. Vaknade imorse och somnade om x antal gånger. Efter ett litet vredesutbrott från mamma klev jag dock upp och började göra mig i ordning. Hann inte äta ordentligt med frukost, så jag nöjde mig med lite te. Skyndade mig sedan till bussen. Precis när bussen är på ingång kommer Hanna springandes och jag får sällskap en bit av vägen. Väl framme i skolan börjar vi med svenska. Vi fick utvädera årets svenska- och SOarbeten, jag såg att allt blev bättre och bättre ju längre av läsåret som hade gått. Efter svenskan hade vi spanska. Vi tittade på något tråkigt program och lite annat tråkigt. Sedan hade vi håltimme. Satt nere på fritids med Lotta och Tilda och lekte kategorileken. Det gick kanske inte så jättebra för mig, men vi hade väldigt kul. Lunchen var som vanligt gräslig, typ oätbar sås med ris.
    Efter lunchen hade vi engelska. Jag fick hålla mitt föredrag utan Bisse som var sjuk. Det gick typ bra, blev bara sjukt nervös som vanligt. Fick dessutom veta att jag sänkt mig i engelska, men jag blev inte så förvånad. På fysiken hade vi ingen lärare så vi tittade på Al Gores, En Obekväm Sanning. Den är ganska bra, namnet stämmer väl in på det som filmen handlar om. Jag var dock lite för trött för att titta på film, så jag somnade över bänken. Sista lektionen för dagen var klassråd. Vi fick veta lite om vad vi ska göra de sista dagarna i skolan. Sedan slutade vi.

Efter skolan åkte jag hem och slappade en stund. Sedan var det dags för klassmöte om klassresan. Det var inte så många från klassen som var där. Men vi som var där deltog med lite åsikter. Dessutom försökte vi får våra föräldrar att fatta att INGEN VILL dricka på en klassresa. Men det vägrade föräldrarna att fatta. I allmänhet kan jag säga att jag bara tyckte att mötet bestod av sådant som vi redan har diskuterat i klassen.

PUSSKRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0