Pannkaka

Jag gillar torsdagar. De är inte så långa och man är inte alltför trött. Igårkväll blev mamma skitsur på mig för att jag satt uppe och chattade för länge. Hon har typ aldrig brytt sig förut, men igårkväll så...
   Idag har det inte hänt så jättemycket. Geografi först lektionen, spanska andra, SO tredje och svenska fjärde. Vi tittade på någon film om sekelskiftet på SO:n. Den var ganska bra, men seg. Sedan var det lunch. Vi fick pannkakor! Haha, alla var så glada. Men det är ärligt talat en av de bättre rätterna.
   Efter lunchen hade vi gympa. Det var dans på schemet. Alltså dansade vi bugg och foxtrott. Jag är *host* grym på bugg. Bäst är mina fina poser. Det kanske inte säger så mycket, men jag gjorde väldigt snygga poser när jag snurrade ut, haha. Vi dansade på gympan igår också. Men då dansade vi alla gamla danser som vi har dansat genom åren "Steg till sidan steg dutt, steg till sidan steg dutt. Tjejen under armen dutt, tjejen under armen dutt. Steg kick steg kick. Pannkaka, och SKJUT ifrån!" Jag kan höra Uffes röst just nu...
   Sista lektionen hade vi klassråd. Inget särsklit bestämdes typ. Eller, vi ska göra klasströjor. Alltid kul med ett litet minne från sin klass (hrm).

Efter skolan drog jag, Erica, Petra och Petras kompis Carro till Espresso House och fikade. Vi satt ute på uteserveringen och frös tills vi bestämde oss för att byta fik till Maddes. Satt där ett tag och jag pluggade lite. Varför ger alla lärare oss läxor till fredagar och när vi har prov dessutom. Kan det inte sprida ut läxorna lite?

Men nu ska jag plugga till morgondagens fysikprov. Är sjukt nervös inför det. Jag vill verkligen att det ska gå bra!

PUSSKRAM


Kommentarer
Postat av: Mattias

Vi kan käka pannkaka till lunch varje torsdag i plugget om vi känner för det, haha =P

2007-11-10 @ 19:16:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0