Sista dagen på lovet

Snyftstönblääusch lovet är slut. Vill inte att det ska vara slut. Inga fler sovmornar till ett, inget mer slöande. Tillbaka till skolan ska man, alltid. Jag vill också tycka att det är kul att gå i skolan. Är avundsjuk som tusan på dem som tycker det.

Idag har jag först sovit alldeles för länge. Klev upp och segade framför datorn. Jag älskar att kunna vara riktigt långsam på morgonen. Det är så himla skönt! Vid halv två åkte jag in till Centralen för att säga hejdå till Linnea. Hon får se till att komma till Stockholm snart igen. Åkte hem igen, fast jag hade tänkt titta födelsedagspresent åt Hannie som fyller år imorgon, var dock för lat. Åkte till Ropsten och promenarade hem därifrån, vilket tog en dryg timme. Det var jätteskönt, lite kallt kanske. Kom hem och satte mig uppe på mitt rum och läste. Ibland är det riktigt skönt att bara få sitta och inte göra något viktigt. Har lite dåligt samvete för att jag sket i att plugga till fyiskprovet på fredag. Var ute med kaninen i kylan en stund också. Det har blivit riktigt kallt nu ju.

image104


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0