Vad är helgen till för?

Skulle man fråga min mamma skulle hon säga att den är till för att göra massa saker. Man ska handla, städa, fixa, fixa och åter fixa. Kanske låter det inte så farligt, men det är det. För om man frågar vad helgen inte är till för skulle hon säga sova och ta det lugnt. Hon avskyr om jag och Gustaf sover för länge på morgonen. Sover vi för länge hinner vi ju inte uträtta alla tusentals grejer som hon tycker att vi ska hinna med.
   Frågan är då, när ska vi sova och när ska vi få ta det lugnt? Det undrar jag faktiskt. Kanske ska man inte ta det lugnt någonsin, utan man ska springa runt 24/7 och hela tiden ha något att göra. Fråga inte mig... Jobbigt är det i alla fall när mamma  varje vecka skäller ut en för att man har sovit för länge. Bara för att jag föredrar att vara uppe på natten.

image107

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0