VILL

Jag vill vara bra på att skriva dikter! Varför kan inte jag komma på fina dikter med smart innehåll? Det tycker jag är lite orättvist. Visst jag skriver dikter, men de är inte särskilt bra. Vissa kan få ett djup i det dem skriver. De skriver om något men läser man mellan raderna menar de något annat. Så vill jag också kunna skriva. Jag skriver bara fjolliga dikter som jag tycker att bra tills jag inser att de inte alls är bra. Hmm, bra självinsikt?
   Jag måste verkligen skaffa bättre självinsikt. Eller självförtroende, eller självkänsla. Kalla det vad ni vill, men jag måste skaffa bättre av allt det. Och jag måste lära mig att man ska gå och lägga sig, inte sitta framför datorn trots att jag inte har något att göra. Bara skriva blogginlägg där jag klankar ner på mig själv. Jag känner mig lite egoistisk eller något.

image99

Till roligare saker... Idag var det Sundbornsfika. Martin lyckades dra ihop massor av söta små SBG:are. Askul och mysigt att träffa så många igen. Det är ju en hel evighet kvar till påsken. Men snart kommer det nya små konfirmander och då är det inte vi (vi = årets konfirmander) som kan allt sämst på gården längre. Flummade med Linnea under fikat. Haha, man kan ju vara lite mer seriös än vad vi var. Trots att vi hade ett seriöst samtalsämne dog vi av skratt. Jag och Linnea kommer att få väldigt långa liv. 


Det här höstlovet har hittills varit bra! I söndags var jag med Erica. I måndags sov jag alldeles för länge och Linnea kom till Stockholm. Sov över hos Mattias eftersom att jag inte ville sova ensam med Martin och Linnea. På tisdagen segade vi som tusan och jag var hemma en sväng. Sov över hos Martin tillsammans med Linnea och Mattias. Så nu är jag trött och vill sova. Men jag orkar inte sova, eller jag orkar snarare inte göra mig i ordning...


http://isil.bilddagboken.se/


PUSSKRAM


Kommentarer
Postat av: Anna

Är du intresserad av att gästblogga hos mig?
Maila till: [email protected]

Skriv namn, blogg, mail, rubrik och det du vill få sagt. Du får skriva om precis vad du vill, och som tack så länkar jag dig i min blogg.

2007-11-01 @ 01:37:23
URL: http://annaahlvin.blogg.se
Postat av: Mattias

Vilken söt bild

2007-11-01 @ 18:54:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0