Dålig start

Hade sämsta starten man kan ha på en måndag imorse. Vaknade och tänkte att jag hade massor med tid att kliva upp på. Plötsligt kom jag på att det hade jag inte alls, jag skulle örja en halv timme senare, så jag kastar mig ut och kommer bara tio minuter försent. Men det är tillräckligt för att allt ska kännas sämst. Till råga på allt hade vi två timmars musikrep som första lektion. Jobbigt. Ska inte glömma att säga att jag glömde min skåpnyckel. Sammaräknat, skitmorgon!
   Efter musiken hade vi SO och Ellen gjorde den braiga upptäckten att vi har prov på fredag. Bra jobbat säger jag. Vi hade en genomgång om makt och jag fick veta mitt betyg för terminen i religion. Håller kvar mitt MVG från förra året, yes. Musik
   Musik igen efter SOn. Vi sjöng julsånger och alla blev lite smått nostalgiska. Det är något med julen, sångerna under julen, lucia, Globen, allting liksom. Dessutom är det enkelt. Det enda jag undrar är vad vi egentligen ska göra fram till Lucia. Vi ska lära oss två nya sånger. Hallå, det är hur långt kvar som helst! Ska vi sitta och ha teori eller? En annan negativ sak (nu när jag ändå klagar), vi nior ska typ inte få dansa på Globen. Jag börjar typ gråta. Det är ju för tusan det alla har sett fram till och så ska vi inte få göra det!
   Lunchen var kort. En halvtimmes lunchrast är inte mycket, man hinner bara äta. Efter lunchen hade vi först slöjd och jag ritade klart mina ritningar på klockan jag ska göra. Den kommer nog att bli bra. Bara jag inte lackar ur på fanéret... Sista lektionen var teknik. Vi hade genomgång om vad vi ska göra den här terminen och började öva på att rita ritningar. Måste bara säga att min tekniklärare är för kul. De flesta lärare säger ju åt eleverna att spotta ut sina tuggummin, men inte Clas. Han ber om att få ett själv. Klockrent alltså!
   Efter skolan åkte jag till dansen där jag träffade Erica. Dansade. Det var sköntsköntskönt att röra på sig lite. Haha, måste säga att jag och en sal med speglar inte är någon bra kombination. Jag speglar mig konstant, det är nästan lite pinsamt.

http://isil.bilddagboken.se

PUSSKRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0