Demokratidag

Orkade inte skriva igår efter att jag hade titta klart på Heroes. Men vi hade i alla fall konsert. Den gick bra, men vi tyckte att den var seg...

Idag hade vi demokratidag i skolan. Riktigt kul faktiskt. Jag trodde att den skulle vara mycket tråkigare än vad den var. Först fick vi titta på en film om när några tredjeklassare i Kina (eller var det Japan?) skulle välja ordningsman till klassen. Det var helt sjukt! Föräldrarna satt typ och skrev ihop tal till barnen. Jag tror inte att de fattade hälften av det de sa (barnen alltså). När jag gick i trean förstod jag i alla fall inte det. Sedan skulle vi såklart diskutera filmen. Kände att vi var några stycken som pratade mest. Efter pratande skulle vi titta på de fina filmerna som skolans olika råd hade gjort. Det blev en hel del skratt...
   Lunchen var äcklig. Det slutade med att jag fick köpa boring smörgåsar på fritids för att äta något. Vi spelade ordsnurran nu på rasten också. Det gick inte så bra för mig. Haha, vet inte riktigt vad vi har fått för ryck, men vi spelar ordsnurran hela tiden. 
   När lunchen var slut skulle vi upp till Aulan och lyssna på några ungdomspolitiker. Ingen var särskilt positiv till det, men det visade sig vara kul. Det väckte många tankar och åsikter. Avslutingen på dagen bestod av att vi diskuterade ungdomspolitikeras debatt och skrev i en pratbubbla vad i tycker att demokrati är.
   Efter skolan hade jag gitarr. Snart kan jag spela en låt. Haha, då kan jag också skryta lite... När jag kom hem tvingade jag Gustaf att laga mat. Sedan pluggade jag till SOprovet imorgon och mamma förhörde mig. Jag är sjukt nervös inför provet.

http://isil.bilddagboken.se

PUSSKRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0