Efterträff

Som många kanske vet har jag de är helgen varit på efterträff uppe på SBG. Sjukt mysigt med massor av minnen. Det började med en skojig tågresa upp till Falun med mycket BANG-spelande. Väl på gården var det kul att träffa alla som man inte hade träffat på tåget. Mat och sedan... jag kommer faktiskt inte ihåg. Men jag vet att senare på kvällen var det mässa i kapellet och sedan mysigt kvällsfika som avslutades i ett efterlängtat normalt samtal med dig. Tack för det. 

   På natten blev det inte mycket sömn. Jag och Linnea sprang runt på gården och gjorde lite olika saker. Vi var bland annat uppe i kapellet och sjöng lite sånger. Dessutom gick vi Lilla Triangeln (gaah, som jag hade längtat). Mycket fniss blev det dessutom eftersom att det var jag och Linnea som var inblandade. Efter det satt jag inne på tionde med lite olika människor, mysigt. Gick och la mig vid sex...


Vi blev väckta av att flera glada AL:are kom in och dansade. De tvingade upp oss ur sängarna och lät oss dansa. Jag och Elin var snabbt uppe på fötter, men så fort AL:arna hade gått kröp vi ner i sängarna igen. Morgonbönen var såklart fantastisk. Frukosten smarrig. Vet inte riktigt vad vi gjorde, men någon gång under dagen gick vi en tipspromenad. Mitt lag vann!! Men vad hade man väntat sig?

   Någon gång under eftermiddagen/kvällen var det "lilla julafton". Man får en lapp som man sätter fast på ryggen och så får alla skriva något snällt på lappen. Skit kul att läsa efteråt.

   På kvällen lekte vi lekar. Lekledare vad OB och GB. Blinkleken, fruktsallad och näringskedjan lektes bland annat. Efter lekarna var det trosvandring med tema Döden. Ledde för första gången. Kan ju vara smart att ha gjort det innan man ska leda de nya DK:arna. Var ganska kul att leda också, väldigt annorlunda från att bli ledd. 

   Natten började med att vi sjöng god nattsång istället för AL:arna. Sedan var det dags för en sista natt på gården som DK:s. Vi var mest på Kines och pratade. Var ute och gick ett tag, vet inte hur länge, men jag tror inte på Mattias när han säger att det var en halvtimme. Väl tillbaka fortsatte vi att prata och började sedan lyssna på musik. Asmysigt, men jag somnade en stund. Vaknade och var vaken en stund innan vi bestämde oss för att sova. Vi sov fyra stycken i samma säng. Det behövdes lite planering för att få plats.


Morgonen efter kom Kalle och Becki in och väckte oss. De blev lite förvånade över mängden människor i en och samma säng. Vi drog oss en stund och sedan gick jag ner och duschade. Jag tror aldrig att det har varit så skönt att duscha. Frukost och sedan en stund fritid/packtid. Efter det gick vi till kyrkan. Hade ganska kul i kyrkan. En grej prästen nämnde i sin predikning var klockren och jag gissade rätt på en sak... Efter kyrkan gick vi upp till gården igen efter en snabbvisit hos Paletten.

   Väl tillbaka på gården pratade jag med Tess. Var lite irriterad över en grej och så. Vi kom i alla fall försent till maten och fick sjunga själva. När maten var uppäten blev det kramkalas uppe på vinden. Jag förstod knappt att vi skulle åka hem. Låg på vindsgolvet en lång stund och sedan fick jag och Helena skjuts in till Falun av Filips mamma. I Falun var vi på Donken innan vi skulle med tåget. 

   Hade en trevlig hemfärd. Dock lite mycket kameror för min smak... Kunde inte heller sova som jag hade tänkt mig. 


När jag kom hem åt jag middag och sedan somnade jag i en fåtölj. Nu ska jag sova och sedan är det skola imorgon.


http://isil.bilddagboken.se/


PUSSKRAM


Kommentarer
Postat av: Mirjam

Tjaa, Becka vad kan man säga om dig? Världens mysigaste blondin med den bästa musiken i hörlurarna. Det var verkligen en mysig sista-natt-på-efterträffe-natt vi hade med dig, :P. Och om du frågar mig så var du ute MINST en halvtimme på din lilla promenad. Puss, puss Mirjam.

2007-10-10 @ 19:00:42
Postat av: Mattias

Måste säga att jag håller med mijam =P...

2007-11-01 @ 12:55:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0