Tandläkare och Frisör

Känns skönt att ha varit hos tandläkaren nu. Av någon anledning blir jag alltid lika nervös när jag ska till tandläkaren. Jag är alltid helt säker på att hon ska upptäcka att jag har hål i täderna eller något liknande. Men varje gång kan jag gå lika lättad därifrån med orden "du har jättefina tänder" ringandes i öronen. Fast man kan ju aldrig vara säker...
   Kom lite sent till PRAOen imorse eftersom jag hade varit hos tandläkaren. Började hjälpa till i köket direkt efter att jag hade bytt om. Efter en stund fick jag gå ut och hjälpa Eva i kassan. Nu kan jag nästan helt säkert säga att jag har lärt mig hur den där himla kassan fungerar. En stor lättnad för både mig och Eva. Men jag önskar att fler hade kunponger, för det är så mycket enklare. 
   Folk som äter ofta på restaurangen känner igen mig nu. Det är kul eftersom att de pratar lite med mig då. I och för sig var det många som gjorde det förrut också. Men det är väldigt kul att folk pratar lite med mig som de gör med Eva. Det är inte så mycket tid kvar nu av PRAOen. Om jag är där på fredag är det ju tre dagar. Annars är det bara två. 
   När jag hade slutat åkte jag och klippte mig. Träffade Jojo på vägen hem också. Klippningen blev bra i alla fall. Inte så stor skillnad. Bara lite mer uppklippt och kortare lugg. Den blev nästan lite kort.
   Jag avskyr att klippa mig, för jag blir nästan aldrig riktigt nöjd. För det mesta tycker jag att håret blir för kort. Grejen är att jag gillar tanken på att jag ska klippa mig. Och jag gillar att gå till frisören. Men när klippningen är klar blir jag nästan alltid missnöjd. Fast man ser typ ingen skillnad när jag klipper mig, bara om man tittar riktigt noga.

http://isil.bilddagboken.se

PUSSKRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0