Rock for Moc

Hemma igen efter Rock for Moc. Det var hur kul som helst där. På tåget dit blev det många skratt och Elin fick spela det fantastiska spelet QuadraPop. Väl framme i Västerås mötte vi upp flera andra och det blev många mysiga kramar. Tillsammans med de andra promenerade vi till Domkyrkan. Från Domkyrkan bar det av med buss ut till Rock for Moc och det roliga kunde börja.
   Vi fick börja med att sätta upp tälten. Stadstjejer som jag och Elin är så kunde vi ju såklart inget om att sätta upp tält. Men vi försökte så gott vi kunde och det är ju bättre än inget. Tälten kom upp och hungriga som vi var styrde vi stegen mot matsalen. Det fanns mat i mängder och jag skulle tro att alla blev mätta. Virrade därefter runt på området och gjorde inget särskilt. Jag tror att vi fikade lite sedan "försvann" jag... Spanade in lite olika saker och kröp ihop på en bänk där några från SBG hittade mig och övertalade mig till att gå och fika. "Försvann" ävan från fikan den här gången och gick runt och frös en lång stund innan Linnea hittade mig och vi tog en liten promenad tillsammans.
   Senare på kvällen var det disco och jag dansade runt som tusan. Har inte dansat på jättelänge, det var hur kul som helst. Försökte lära Axel att dansa också, jag vet inte riktigt om jag lyckades. Men det blev lite bättre i alla fall. Efter discot var det mysig mässa i mörkret och vi fick nattvard.
   Sov inte mycket den natten, det var sjukt kallt. Låg mest och darrade och hackade tänder.

Under lördagen blev det fint väder och vi låg ute och softade i solen. Några stycken hade pinnkrig, men jag orkade inte delta särsklit helhjärtat. Sedan vet jag inte riktigt vad vi gjorde men plötsligt hamnade jag och Lovisa i tältet där man kunde vara med i en "designa din egen tröja-tävling". Oskar övertalade oss att bidra med ett förslag. Vår tröja blev typ finast ever. Dessutom hade vi ett bra kristet budskap (det skulle typ vara ett på tröjan, i alla fall enligt G eller Oskar). Vårt (eller våra) kristna budskap var: "Gode Gud är gay", "Jesus är grön", "Guds mössa är fin" och lite annat. Vi fick Oskar att skriva in Hannas adress också, haha.
   Efter en lång stund (cirka tre timmar) lämnade vi tältet glada i hågen. Jag vet inte riktigt vad vi hittade på, men något gjorde vi antagligen. Middagen bestod av fiskpanetter, blääääääääääää. Skulle tro att vi efter middagen tittade runt lite. Jag hade en blind date för att stödja Mocambique. Elin, jag och Linnea spanade in snygga killar i kareoketältet. Guuud så snygga/söta killar det fanns. Dessutom fick vi lyssna till Bella & compani x antal gånger. Usch på dem!!
   Sedan tänkte vi ta en powernap, men jag hade ingen lust att sova så jag gick ner till kareoketältet igen och hittade alla som inte tänkte sova. Fick höra Bella & compani igen... Och sedan gick vi ner till Cirkus där vi hoppade till musik i en timme. Var riktigt slut efter det. I slutet av hoppandet kom dessutom alla som sovit ner.
   Vila en stund. Pratade med Elin som inte mådde bra. Efter vilan blev det disco. Dansadansadansa, det säger jag bara. Askul på discot, men det var lite jobbigt i slutet. Efter discot var det tandborstning och sedan somnade jag och Elin i vårt tält. Det var mycket varmare den här natten. Och jag hade ännu mer kläder (långkalsonger, mjukisbyxor, dubbla strumpor, t-shirt, fleece, vantar och mössa).

Söndagsmorgonen började trött. Jag följde med Maria ner till sjön där hon tvättade håret. Det var riktigt kul att se på. Sedan plockades tälten ner. Även den här gången visste jag och Elin ingenting om hur man gör med ett tält. Men tälten blev ihoppackade och vi gick ner till frukosten. Fick inte ner en enda bit. Symptomen för att jag inte var på bra humör visade sig. Blev på bättre humör under bussresan till Västerås. Väl framme i Västerås fick vi säga hejdå till flera västeråsare, lite trist. Och till råga på allt började det att spöregna. Men vi som var kvar kämpade oss till en thairestaurang där de sista av mina kraftreserver tog slut eftersom att jag och Linnea skrattade "lite".
   På tåget hem somnade jag, vilket dokumenterades. Inte fina bilder, det säger jag bara. Väl hemma kom Hannsipannsi över. Så vi satt och pratade och sedan chattade jag med hannes kontakter.
   Senare på kvällen skrev bch. Försökte skriva det här inlägget också... Men mamma blev skitsur och jag var tvungen att logga ut.