Shrek

Okej, min blogg är helt störd. Förut så försvann hela mitt inlägg och nu segar den hur mycket som helst. Men jag ska göra ett försök till att skriva.

Struntade i frukosten imorse och köpte en Chai Latte på T-centralen istället (ibland kan man ju lyxa till det). Träffade Erica och Maria vid bussen men vi kom ju såklart inte med bussen och fick gå i rask takt upp till AF. Vi hade kör första lektionen, men som tur var blev Helen inte arg över att vi kom försent. Uppdelag kör idag, sopraner och altar tillsammans och tenorer och basar tillsammans. Vi började på två nya sånger, en japansk sjömansvisa men skojig översättning och en... jag vet inte riktigt. Efter kören hade vi engelska, tråkigt som vanligt.
   Jag, Erica och Maria hoppade över lunchen i skolan idag och tog oss ner till Donken på Vasagatan. Mycket godare där än den panerade fisk vi skulle ha fått i skolan. Jag kom dessutom på något så kul som att det finns en kod på muggarna som man ska skicka iväg om man vill ha Shrekgrejer till mobilen. Kunde såklart inte låta bli att testa. Fick ett fint (*host*) Shrektema och en animation med Mästerkatten.
   Spanskan var boring och jag kom fram till att jag ska börja sitta med killarna, arbetar mycket bättre då. På fysiken misslyckades Hynge än en gång med sina mystiska experiment. Jag tror att hon till och med misslyckades mer än vanligt... Till följd av det och det faktum att jag var trött så förstod jag precis ingenting. På matten gick det bättre och jag förstod allt. Jag tycker att det är mycket roligare med matte den här terminen. Men det kanske är för att vi inte har börjat med något svårt än... Det var i alla fall ganska skönt att bara sitta och räkna på med musiken i öronen.
   Efter skolan lyckades jag komma med bussen, men bara nätt och jämnt. Kom till T-centralen och upptäckte att det var sjukt mycket folk som skulle med tåget. Det visade sig vara på grund av ett tidigare stopp.. När jag kom ner tillt tågen stod det att det var 35 minuter till nästa Ropstentåg. Som tur var minskade den tiden. Träffade David, Frida och Arina vid tåget också. Arina smet på ett Mörbytåg och försvann medan jag, David och Frida stod kvar. Tåget kom tillsist. På Ropsten träffade jag Tova och så fick jag sällskap hela vägen hem.

http://isil.bilddagboken.se


PUSSKRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0