Sömntåget

Måndag, kan man inte få skonas från måndagar?? Visst vi har sovmorgon, men den är inte särskilt lång... Dessutom kom jag försent imorse. Så jag kom inspringandes på engelskan och började arbeta. Libban (vår engelskalärare) sa en sak som jag tyckte var lite kul till en av mina klasskompisar som sa att hon inte kunde sova:

"Jag kan inte sova, jag sover typ en timme per natt." Jenny
"Det är för att ditt sömntåg inte är rätt inställt. Du måste liksom skapa en tidtabell åt sömntåget." Libban

Det skulle jag nog också behöva...
    Efter engelskan hade vi SO med läxförhör. Fast det kändes mer som att det var uppsatsskrivning. Vi fick en fråga som vi skulle skriva lite om. Men jag tror att alla skrev lite mer än vad Gretel hade tänkt sig. Lunch...
   Vi har überkort lunchrast på måndagar, bara en halv timme. Men på tisdagar har vi däremot en och en halv timme (det känns som att jag har nämnt det här förut). Så vi kastade i oss lunchen. Inte särsklit god, men det är väl inte direkt ovanligt. Efter lunchen skulle vi som har träslöjd träffat SYV (eller vad man nu ska kalla henne, det ändras hela tiden). Men hon var tydligen på semster, så vi fick håltimme. Satt tillsammans med lite killar från klassen och Antonia. Killarna sköt mig (?) och hävdade att konfan hade hjärntvättat mig. Dessutom satt de och tolkade det jag hade skrivit i min kalender. Slutsats, jag skulle spränga allting eller något. 
   Efter en lååång håltimme var det dags för teknik. Eftersom att tekniksalen inte är klar fick vi vara i en annan sal och titta på En Obekväm Sanning. Lite trist eftersom att vi såg de på NO:n innan sommaren. Och nu ska vi dessutom skriva lite om vad vi känner för klimatförändringen.
   När vi hade slutat mötte jag upp Erica på skolgården och vi åkte hem till henne för att hon skulle försöka hitta sina mjukisbyxor. Men det visade sig att byxorna var hos Petra. Så vi skyndade oss till Danscenter, men kom såklart sent. Vi kom försent förra gången också. Jag tror inte att jag i år dansar Bollywood, haha. Det är faktiskt riktigt kul. Men jag saknar baletten. Tyvärr slutade vår braiga lärare från förra året.

PUSSKRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0