Hej

Nu vet jag att jag i alla fall i den preliminära intagningen kommer in på mitt första hands val till gymnasiet. Skönt att veta, men man måste ju fortsätta kämpa. Gränserna brukar ju höjas till den "riktiga" intagningen.

Den här dagen började i katastrof. Vi fick nämligen tillbaka våra geografiarbeten. Jag fick dålig kritik på min har har precis kollat igenom det och upptäckt att det är mycket som inte stämmer. Efter geografin var det spanska och vi redovisade ett projekt vi har hållit på med. Tråkigt? Självklart.
   På SO:n pysslade vi med ekonomi. Samhällskunskap är tråkigt, det är mycket roligare med historia och religion. Efter det hade vi svenska. Vi gjorde ingenting eftersom killarna var på manskör. Det innebar att jag, Hannie och Moa satt och babblade. Julia sökte fakta om sin författare och Elli gjorde inget särskilt. 
   Gulashsoppa till lunch. Sket i den och åt lite fil istället. Jag önskar att vi hade normal potatis- och purjolökssoppa (vegetariska rätten). Den vi har i skolan är typ röd och konstig...
   På gympan lekte vi en skojig lek. Den var ungefär som spökboll, fast mycket mer avancerad med mer att göra. Jag tror att alla uppskattade leken. Apropå gympa så spelade vi volleyboll igår. Åhh, vilka minnen... Sista lektionen var klassråd och det var som vanligt. Vi disskuterade vår himla klasströja, som inte kommer att bli av.
   Efter skolan gick jag, Hannie, Olle och Moa och fikade på Café 60. Gott, men fett. Usch, jag låter som att jag har ätstörningar eller något. Menmen. Olle kom på att man kunde läsa SMS med smilisar. Det innebar att man gjorde smilisarna på olika sätt. Fick ont i magen för att jag skrattade så mycket. Han läste mina och sedan läste jag hans. Haha. Lipande smilien var bäst... Fast "hahahaha lol" var bra också.
   Hade tänkt träna, men hoppade över det (ska träna imorgon med Elli och Hannie i alla fall). När jag kom hem kollade jag igenom geografin och sedan var det dags för middag. Efter den har jag läst lite samhälle.
   Det var min skojjiga dag... Snart helg! Ska bli såå skönt. Hoppas på att det blir bra väder så att jag kan vara ute i solen. Kanske te en promenix med Hanna eller något. Skulle vara trevlans faktiskt.

Om en stund tänker jag gå och duscha (gå och lägga mig i tid och vara pigg imorgon). Först ska jag plugga lite till och dricka te. Jag känner mig som en stor fet pluggis, men det kan inte hjälpas. Sista terminen i nian... Gymnasiet here I come!

Pösspöss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0