Hohojaja

Ännu en dag med strålande solsken och sommarkänslor. Hoppas att det är lika fint väder imorgon så att jag kan vara ute och sola hela dagen. Kanske ska träna med Elli också i och för sig, men hon och jag kan ju alltid sätta oss i solen efter det.
   Idag har skolan varit väldigt jobbig eftersom jag var trött. På kören sjöng vi (surprise), på matten räknade vi och pratade och på SOn var det genomgång och nutidskryss. Jag fick värsta bra resultatet på nutidskrysset, fett bäst jag är, haha.
   Lunchen gick alldeles för snabbt och plötsligt var det svenska. Mattanterna skällde ut mig och Fia för att vi tog för mycket kyckling (vi tog en kycklingbit var).
   Svenskan var intressant och vi pratade om språkhistoria. Jag var dock för trött för att hålla ögonen öppna och blev väckt ur min skönhetssömn av Gretel som hojtade över klassrummet att jag skulle vara vaken, inte sova. Musiken var flummig som fan. Ellen och jag satt och garvade hela lektionen, Alex bläddrade i sina noter och halva klassen låg över bänkarna och sov. Så tända på att sjunga alltså.

image131
Urgammal bild, men den var så somrig!

   På fysiken hade vi prov och jag tror att det gick bra. Vet att jag har ett fel. Har säkert fler fel, men jag vet ju bara om ett... Så jag kan ju alltid hoppas. Sista lektionen var engelska och vi var flum. Min klass äger på att fuska på engelska glosförhör. Fick alla rätt på förhöret, haha. Lektionen slutade en kvart tidigt och jag älskar min engelskalärare för det.
   Väntade på lite folk vars engelska inte slutat. Knallade ner till en busshållplats med dem och åkte sedan buss till Centralen. Där skildes jag från dem och åkte till Östermalmstorg för att möta upp min älskade kines. Jag och Elin köpte gottis på Kofi och drog vidare till Kugsan där vi åt upp allt gott vi köpt. Sedan satt vi i värmen och schtekte.

Nu är jag hemma och funderar på att ta en springtur. Jag är knäpp, I know. Men det är så skönt och jag har varit läskigt onyttig idag. Inte bra. Jag skulle ju vara nyttig den här veckan. Nästa vecka kommer jag inte att vara det eftersom Tess kommer. Så jag hade tänkt passa på den här veckan, men nej.

Åt hemmagrillade hamburgare till middag idag. Första gången i år som vi plockar fram grillen!

Aja, ha det så bra allihopa! Ikväll är det Notting Hill på tv och jag funderar på att se den. Undrar hur många gånger jag har sett den filmen... Fast den är typ lika bra VARJE gång!

Puss och kram vi ses på stan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0