Jättepizza

Jag är så sjukt trött på skolan just nu. Snart orkar jag inte mer. Det enda jag gör är typ att plugga och träna. Hela dagarna i skolan sitter jag och planerar hur jag ska hinna med allt plugg innan jag ska iväg och träna. Vad är det för liv liksom? Nää, jag måste ta det lite lugnare, eller något. Eller inte. Ordet betyg ekar konstant i mina öron och på torsdag kommer gymnasiebeskeden... Det preleminära i alla fall. Inget jag ser fram emot, visserligen tror jag att jag kommer in. Men ändå.
   Idag har vi haft kör med små femmor. Vi har konsert nästa vecka. Ska bli kul faktiskt, fast lite sorgligt, det blir näst sista konserten med klassen. Efter kören hade vi engelska och vår engelskalärare delade ut choklad till hela klassen. Mitt godisförbud hindrade mig från att äta den, men det var en fin tanke.
   Engelskan var sista lektionen innan lunch. På rasten gjorde vi inget särskilt. Tisdagsrasten är alldeles för lång. Vi har en och en halv timmes rast! Jag skulle mycket hellre sluta minst en halvtimme tidigare än att ha värsta långa rasten.
   Efter lunchen var det spanska och vi skrev ut bilder till ett arbete vi håller på med. Sedan var det fysik och jag somnade. Blev extremt trött under fysiken och vi tittade på film, inte en så bra kombination. Sista lektionen som var matte var jag lika trött. Det var dock lättare att hålla sig vaken eftersom vi övade inför nationella som  vi har nästa vecka. Usch och fy.
   När skolan var slut åkte jag hem. Väl hemma får jag veta att Gustaf och Alex har beställt pizza. När pizzan kom fick vi alla tre en lite chock... De hade beställt en familjepizza och den var gigantisk. Hmm, mamma kom hem precis efter att pizzan kommit. Hon höll på att dö av skratt. Fatta vilken idé att beställa en hel pizza till mellis! Kanske inte skulle vara min första tanke. Jag funderar snarare på om jag kan orka plugga fram till middagen utan att äta något, haha.
   Spelade piano en stund innan jag åkte iväg till baletten. Erica var inte där och vi gjorde någon monsterstrech. Efter den kändes mina ben som spaggethi (stavning?). Fick beröm för mina magmuskler också, äntligen lönar det sig att träna...
   Pratade med Tess för en stund sedan. Hon ska komma till Stockholm första majhelgen. Ska bli kuligt! Så, alla SBG-människor, se till att vara i Stockholm då...

Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0