Solen som försvann - en saga

DE VA EN SOLIG VARM DAG SOLEN SDOG HÖKT PÅ HIMELEN PLÖTSLIKT BLEVDE DE KÅLSVAT OCH DET BLEV SVAT DET BLEV INTE RENGN OCH ALA SOM VA UTE SPRANG IN OCH UDRA VA SOM HADE HENT NU BLEV DE NAT OCH NESTA DAG VA DE FOTFARANDE MÖRKT OCH ALA VA INE I HUSEN OCH DE VA INGEN SOM VA UTE MEN DE PÅGIK NÅGOT PÅ GATAN FAST DE BLEV ENDÅ GANCH JUST FAST MAN INTE VAD SOM PÅGIK MEN PLÖTSLIKT BLEV DET JUST IJEN OCH ALA SOM HADE VARIT UTE OCH LEKT SPRANG UT OCH LEKTE OCH DERAS FÖRELDRAR BLEV SÅ GALDA SÅ AT DE BURJA DANSA OCH ALLA BAN LEKTE OCH TJOADE OCH KIMMADE OCH DE KASTADE SAND MEN PLÖTSLIKT BURJA DE RENGNADE OCH PLÖTSLIKT BURJA DE BLIKSRADE PLÖTSLIKT SLOG BLIKSTEN NER OCH ALLA SPRANG IN I HUSEN

SNIPSANP SLUT


Var jag inte väldigt dukitg på att skriva berättelser när jag var liten? Denna otroligt fina och välstavade (tyvärr kommer inte de fina bakvända j:na med...) saga tror jag att jag skrev i ettan. De extremt fina bilderna som är början på min konstnärskarriär (ironi) finns inte heller med. Haha, jag tycker att den här sagan var ganska gullig. Observera att "alla" är rättstavat i slutet...

Kommentarer
Postat av: Mangetsu

Plötslikt, är favoriten. ;3

2008-08-22 @ 17:10:53
URL: http://levamedlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0