Speglar

Speglar är en av de bästa sakerna i hela denna i-landsvärld. Eller, jag hat-älskar speglar. Kan står hur länge som helst framför en spegel och stirra. Går jag förbi ett fönster på stan som det går att spegla sig i tittar jag i det och rättar till håret. Samtidigt kan en spegel få mig att gråta. Hatar när jag tittar i spegeln och inte gillar det jag ser, så ont det gör. Många säger att jag inte borde känna så, ändå gör jag det. Då känns det ännu värre. Till alla dem som säger att snälla saker, det har äntligen börjat gå in i min skalle att det kanske är sant. Tack för att ni finns. 
   Tittar man på en text i en spegel blir den spegelvänd. Det betyder att allt jag ser i spegeln på mig själv är vänt åt fel håll. Okej, konstig tanke, men det är ju på något sätt sant. Jag blir ju också spegelvänd i spegeln, liksom resten av världen.

Nu har jag beställt biljetter till Linnea. Ska åka dit nästa onsdag. Nu vill jag bara att det ska bli onsdag så att jag får träffa min älskade Nea!

Puss

Jag gillar ordet puss. Det är gulligt och fint när man skriver det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0