Fördragna gardiner

Mörkt ute men i huset mitt emot, det som alltid har sina gardiner fördragna, strålar ljuset. De har gäster och för en gång skull är det inte tillstängt. Konstigt, att jag aldrig har sett in i deras hus på dessa tre månader som vi har bott i huset som har lite, lite insyn i deras. Ibland blir jag nästan fundersam, vad pysslar de med där inne. Har de en hemlig sekt eller är det bara för att de inte är från Sverige. Kanske är det så enkelt att de har ett så stort hur att de inte behöver använda alla sina rum eller inte vill ha någon insyn. Fast ändå, varför alltid ha igendraget? Det känns så ovälkomnande och inbjuder till den egna fantasin att komma på både det ena och det andra.

Julsånger på företag. Vi är ju bra, riktigt bra. Helt utan lärare och ändå lät det så himla fint.
 


Kommentarer
Postat av: Kiddan

Julsånger på företag! Nappar! Vad tar ni för att komma och sjunga Carols - några stycken?

2008-12-03 @ 18:55:59
Postat av: Becka.

jag vet faktiskt inte riktigt hur mkt vi tar... det går till klasskassan... men runt 5000 :P

2008-12-03 @ 20:32:45
URL: http://rebeckaericson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0