Nu börjar gymnasiet

Vad har lärare för problem? VARFÖR måste allting komma samtidigt? Alltså, kommande veckor har vi tio stycken konserter/gig och dessutom har de flesta lärare bestämt sig för att det är dags att ha prov nu. Jag menar, kunde de inte ha haft det för typ en vecka, eller kanske två, sedan. Det hade helt klart förbättrat min syn på de kommande tre veckorna. Konserter, mer än gärna, det är skitkul. Men prov... Det tar på mina nerver.
   Idag var det en ganska vanlig måndag. Bisse kom i tid och jag är stolt över henne. Kören var som vanligt och Helene förbjöd mig att gå till tandläkaren imorgon, fan. Jag kan inte hoppa över spanskan. Aja, such life, vi kanske sjunger Veni imorgon. Det skulle behövas.
   Efter kören hade vi lunch och den var ok. Vi stod i lunchkö i ungefär en halvtimme, suck. Efter lunchen hade vi geografi och lektionen spårade eftersom den skulle ägnas åt egna studier. Jag började ganska seriöst, men när AG tog min bok var det ju ingen idé att försöka längre. Har i alla fall pluggat lite nu på kvällen.
   Svenskan var hemsk eftersom jag hela lektionen satt och var nervös inför mitt föredrag. Det gick dåligt. Jag pratade för snabbt, nämnde alldeles för många personer och ingen fattade. Åhh, så fruktansvärt lyckat, haha.
   Efter skolan skyndade jag bort till Friskis och tränade. Sprang lite på en löpmaskin. Man förbränner nästan 200 kalorier på tio minuters löpning, nice. Haha, jag gillar alla konstiga funktioner. Var på ett medelpass också och skuttade runt lite. Sedan åkte jag hem. Hem ljuva hem. Jag älskar mitt hem och mitt rum och min säng och allting. Måste jag gå till skolan imorgon? Vi börjar klockan åtta och då ska vi vara på Nordiska Muséet och vara duktiga och öva inför Lucia. Jag vill till Globen!

Men nu ska jag skriva en mycket fin "First Impressions" till engelskan om min engelskabok. Jag har typ nada att säga om den eftersom man ska skriva om sina första intryck efter typ tjugofem sidor. På den lilla tiden har man ju VERKLIGEN bildat sig en uppfattning om boken, hrm.

Trevlig kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0