Sssstttrreeesssaaaddd

Weeei, jag är stressad. Rep klockan åtta imorse på Nordiska Muséet. Kom dit tjugo minuter innan och fick stå och frysa till fem över, jätteroligt... Sedan repade vi och jag är lite orolig över hur det kommer att gå. Aja, jag kan inte göra någonting åt det, men jag ser fram emot Luciamorgonen mer än Nordiska.
   Efter repet åkte alla tillbaka till skolan och klass S1a hade teaparty på engelskan. Det var trevlans. Dessutom hade vi julklappsbyte och alla som hade haft med sig en klapp fick byta den mot en annan. Jag fick fyra stycken helt amazing tofsar. Lisa fick mina hembakta kakor som jag bakade igårkväll. Jag kan upplysa som att det inte är helt enkelt att slå inte kakor...

   Lunch och sedan matte. Håltimme och jag fixade lite med julklapparna. Sista lektionen var musikteori. Hälften av lektionen ägnade jag åt att sitta och göra ingenting eftersom jag var klar. Bengt släppte dessutom en bomb, vi har prov efter jullovet. Buuuhuuuu.

   När skolan var slut gick jag till Friskis. På väg dit pratade jag med Bisse i telefon. Sedan trodde jag att jag hade blivit av med min telefon och fick panik. Hittade den tillslut i min jackfick. Hade liksom inte märkt att den var där trots att jag flera gånger hade känt efter i den fickan. Tränade, intensivpass och avslutade med några minuters löpband. Sedan skyndade jag iväg för att köpa krans och trodde att jag hade tappat bort Lisas fantastiska julklapp, på exakt samma ställe som jag inte hittade min mobil. Hittade julklappen och skyndade ner i tunnelbanan och åkte till Hötorget för att köpa en krans. När jag kom dit trodde jag först att de hade hunnit ta ner alla stånd. Men icke, det var ju Nobeltjafs, så det fick ju inte vara där. Haha, jättebra. Sprang ner i tunnelbanan och åkte till centralen för att missa det jävla tåget mot Östermalmstorg. Sedan kom det inga fler tåg eftersom det var stopp på Röda linjen. Alltså gick jag bort mot Östermalmstorg istället, men hittade en krans på Norrmalmstorg. Där ringde jag pappa och så fick han komma och hämta mig.

   Om en liten stund ska jag duscha och sedan är det hopp i säng eftersom jag ska vara på Nordiska imorgon också och på fredag är det upp 04.45. Det blir ju jättemysigt, verkligen.


Tjing.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0