Morgon

Uschochfyochblä. Jag vill inte. Det är så tråkigt, så invant. Måste jag kliva upp varenda morgon för att gå till skolan? För att få träffa mina klasskompisar? För att få höra alla elaka ord som sägs i vår klass? Vad är det egentligen att kliva upp för. Jag vill kliva upp till en dag med trevliga kompisar (jo, det finns några roliga i klassen), snälla ord och något roligt inplanerat. Istället måste jag varje morgon tvinga mig upp ur sängen, dra på mig kläder (som jag är nöjd med tills jag kommer till skolan) och sedan springa ner till bussen. Nej, usch och fy. Inte kul alls.

Känner en växande panik över gymnasievalet också. Jag har ingen aning om vad jag vill välja. Då menar jag verkligen ingen aning. Inte ett endaste litet gymnasium finns med på min lista. Jag som inte kan välja någonting. Min bästa idé just nu är att jag ska ha en katalog med varenda gymnasium i Stockholm sedan slår jag upp en sida och pekar. Det gymnasium jag pekar på blir det. Bra idé va? Nej inte alls, men det är nog enda sättet för mig att lyckas med bedriften att välja gymnasium.

Nej nu får det vara slut på min negativa syn på livet. Jag lovar och svär att jag ska blir en gladare och mer positiv person med bättre självförtroende (och det ska jag lyckas få någon att tro på).

Dröm Sött

Kommentarer
Postat av: Tess

Du kommer säkert hitta en bra skola Becka, oroa dig inte :)

2008-01-13 @ 08:37:22
URL: http://tessadayinatime.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0