Tunnelbanor och lediga platser

Jag kom att tänka på en sak idag på tunnelbanan (tror att det är fler som har tänkt på det också), vi människor är sjukt primitiva och vill helst inte ha att göra med människor som vi inte känner, så kallade "främlingar". När jag kommer in i en tunnelbanevagn letar jag alltid efter en ledig "fyra". Finns det ingen ledig letar jag efter en där det inte sitter så mycket folk. Ett undantag för det här är om jag råkar se någon jag känner, då sätter jag mig mer än gärna i samma fyra som den. Samma sak är det på bussen. Jag vill helst sitta ensam i en egen rad. Många gånger låter jag min väska ligga på sätet bredvid mig bara för att ingen ska kunna sätta sig där.
   Jag vet inte någon enda människa som väljer att sätta sig i en fyra på tunnebanan där det redan sitter någon som det finns en ledig att välja på. Lite läskigt hur mycket avstånd vi människor tar från varandra...

Nu ska jag sluta leka smart, för det är jag inte.

Ha en trevlig kväll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0