Äntligen

Hemma igen.
Vi åkte förra torsdagen ner till Skåne och Lund där vi plockade upp Tess. Sedan styrde vi kosan mot Falsterbo där vi badade och solade i den fina sanden. Efter det åkte vi till Malmö där jag och Tess träffade Mirjam. Härligt att träffa Sundbornsfolk som man saknar så mycket.
   Tess åkte hem och mamma, pappa och Gustaf kom och plockade upp mig på Malmös central. Vi gick och åt god mat och efter det gick vi till hotellet. Asbra hotell med stora rum och grymt god frukost (vem ser inte fram emot att få äta hotellfrukost liksom?).
   Dagen efter Malmö besöket åkte vi bron över till Köpenhamn och där var vi i två dagar. På lördagen promenerade vi runt och var på Tivoli.
   Söndagen åkte vi iväg ganska tidigt från Malmö och badade i Turekov. Mysigt ställe, men det var väldigt lågt vatten vid stranden. Hela familjen brände sig dessutom. Trots det var visstelsen i Turekov lyckad.
   På kvällen sov vi i Halmstad på ett dåligt hotell. Dagen efter åkte vi till Tylösand och det var bästa stranden på hela resan! Fin sand, klart och relativt varmt vatten. Fick ännu mer färg och på eftermiddagen åkte vi till mammas gamla kompis Karin i Ljungkile.
   I Ljungkile var det mycket getingar och varmt. Vi badade, solade och åt. Jag och bror min sov i det blivande nya huset som mest var en arbetsplats. Sista dagen (idag alltså) regnade det som vanligt i Ljungkile.
   Idag hann vi även ta en fika hos mormor och morfar i Västerås. Gott och onyttigt.

Har precis kollat igenom massa SBG-bilder. Började nästan gråta. Herregud vad jag vill vara där. Vara där med er. Dessutom har massa små söta DK skrivit till mig nu.

Aja, ska ut och springa om en stund. Måste försöka få tillbaka min kondition.

Pusspuss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0