Hjäälp

Läste en artikel i Cosmo (DK tjejerna 07's bibel). Den handlade om att man ska få bättre självförtroende och att det faktum att man är ful ock tjock bara sitter i ens huvud. Jag tänker då "vad bra, den måste jag läsa, jag som har så dåligt självförtroende". Och så läser jag den... När jag sitter där och läser tänker jag hela tiden "även om det är så här så är jag ju faktiskt tjock och ful". Som ni förtsår så leder det ju till att den där artikeln inte funkar eftersom jag motarbetar den medvetet. Jag VILL INTE tycka bra om mig själv. Varje gång jag försöker är det något som säger åt mig att ändra den åsikten.

Hur i helvete får man bättre självförtroende?!




Ledsen för svordomen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0