Sista... dagen innan avslutningen

Idag klev jag upp halv nio, vilket var alldeles för sent. Då hade jag först blivit väckt av först mamma och sedan pappa. Därefter somnat om och blivit väckt av min väckarklocka som jag snozzade i en halvtimme innan jag stängde av den. Somnade om och sov i en halvtimme och klev upp. Det är ingen bra start på morgonen. Skyndade mig men missade ändå bussen och var tvungen att vänta i tjugo minuter på nästa. Satt och läste min Cosmotidning.
   I skolan tittade vi på gamla bilder och filmer. En film från när vi var på Vässarö i sexan. Herregud vad man såg ut. Och vad långt hår jag hade. Ni som kommer ihåg hur långt mitt hår var i somras, det var ingenting mot hur långt det var i sexan. Lite bilder från sjuan, åttan och bilder från Montenegro nu i nian. Mycket skratt och inga tårar, ännu.
   Efter lunchen tittade vi på en del av en film och plötsligt började det skvala skum musik i högtalarna som finns i hela skolan. Alla blev hysteriska och började snacka om att det var en skräckfilm. De hela slutade med att hela klassen rusade ut i korridoren. Sedan knallade alla iväg till Adolf Fredriks kyrka. Där övade vi inför skolavslutningen imorgon.
   När "skoldagen" var slut gick jag och Julia till Indiska och Julia köpte en klänning till imorgon. Sedan knallade vi runt på stan och gjorde inget särskilt. Vi köpte varsin hamburgare på MCDonalds, provade jeans på Weekday. Vi hittade ett par som var snygga på både mig och henne. Julia köpte en present till Helen. Sedan åkte jag hem.
   Nu sitter jag och är hungrig och det kommer antagligen inte att bli mat på väldigt länge. Stackars mig säger jag bara. Är grymt trött eftersom jag gick och la mig alldeles för sent igår. Jag behöver faktiskt sova ordentligt på natten för att vara pigg. Om jag sovar för lite blir jag arg och om jag sover bara lite för lite blir jag sjukt trött.

Ha en fortsatt bra kväll

Slut på visningar, jihoooo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0