Bio

Härligt med fredag. Ännu härligare att det är helg i två dagar nu innan skolan börjar igen. Dessutom har det varit en ganska soft fredag. Första lektionen var dock inte så soft eftersom Helen var arg. Otrevlig stämning hela kören alltså. Efter det så hade vi matte och vi började med ett nytt projekt. Vi ska göra en undersökning som vi sedan ska redovisa. Min och Ellens fråga är "Är du nöjd med dig själv?". Vi ska jämföra nior och fyror samt tjejer och killar. Jag tror att jag vet ungefär vad svaret kommer att bli...
   Sista lektionen innan lunch hade vi SO och vi arbetade med vårt nya SO-projekt. På lunchen hände det inget särskilt. Vi slevade i oss mat och gick sedan till svenskan. Större delen av svenskan hade Marianne information och den återstånde delen tittade vi på den fantastiska filmen som vi började titta på igår. Efter svenskan hade vi musik och Helen var fortfarande på dåligt humör. Vi sjöng mest gamla låtar eftersom vi måste välja vilka vi ska sjunga till avslutningskonserten. Näst sista lektionen var det NO. Vi diskuterade teatern vi såg i onsdags och så diskuterade vi alkohol och droger (mest alkohol). Sista lektionen hade vi engelska och checkpoint. Jag tror att det gick bra. Efter checkpointen slutade vi och jag och Hannie åkte och tränade.
    Efter träningen gick vi in i lite olika butiker och letade efter en balklänning åt mig. Eftersom ingen av oss hade någon riktig lust att åka hem gick vi på bio istället. Vi såg What happens in Vegas. Den var amerikansk och jag skrattade och grät (nästan) på de rätta ställena. Amerikanska romantiska komedier är alltid lika roliga, sorgliga och förutsägbara, haha. Men det är just därför jag älskar dem. Vi hade värsta bra platserna också. Vi satt längst ut på en balkong. Vi hade liksom ett helt eget hörn. Det var super eftersom jag inte kan hålla käft när jag tittar på film...
   När bion var slut blev vi flirtade med av en som jobbade på biografen. Eller vi tror att han flirtade. Sedan gick vi bort till tunnelbanan och stod och pratade jättelänge. Större delen av samtalet var på engelska, så det var öhh... givande. 
   På Ropsten fick jag känslan av att klockan var mycket mindre än vad den var, trots att det var ganska sent. När jag kom hem visade det sig att några grannar var på besök. Jag struntade i dem och gjorde lite annat.

Nu tror jag att jag ska sova för jag tänker gå och lägga mig i tid!

Drömma sött, sova trött


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0