Hablo español

Idagidagidag har det varit en riktigt bra dag. Först musik och massa pip uppe i sopranstämman. Jag fattar inte varför alla låtar vi sjunger ska ligga så himla högt upp. Okej, det är säkert bra att få öva lite på det, men det är jobbigt. Speciellt när man har musik klockan 8.15 på morgonen. Efter musiken hade vi i alla fall någon form av håltimme eftersom Hynge ville ha sovmorgon istället för att ha en 20 minuters lektion med oss. Vi knallade iväg till Odenplan och köpte fika lite överallt medan vi väntade på den teater som hindrade oss från att ha matte skulle börja. Den började klockan tio och handlade om droger. Kanske inte var den bästa teatern jag har sett, men det var ett bra budskap i alla fall.
   Efter teatern gick vi tillbaka till skolan och hade lunch. Skinksås. Den är så sjukt äcklig. Fattar inte hur man ska servera den. Jag åt en massa makaroner istället. De var i och för sig inte heller särskilt goda, men med lite ketchup så löser sig allt.
   Under rasten gjorde jag dessutom klart allting inför mitt föredrag som jag skulle hålla idag. Började med det igår vid typ elva. Jag är alltid så duktig på att skjuta upp saker när jag sitter framför en dator. Fixade i alla fall en bild och läste igenom det jag skrivit några gånger. Gjorde fina kort med stödord igår.
   Första lektionen efter lunch var musik halvklass. Pip igen. Sedan hade vi spanska och vi repade inför morgondagens prov. Efter det var det dags för svenska. Jag fick börja hålla föredrag. Usch och fy. Det är tortyr att hålla föredrag. Mina händer skakar och jag känner mig som en ful klump som står framme och pratar. Klarade i alla fall hela föredraget och efteråt fick jag massa beröm av mina klasskompisar. De sa att mitt föredrag hade varit intressant och värt att lyssna på. Shit alltså. Fick tillbaka resultatet för svenskanationella också. Det hade gått bra.
   Sista lektionen var fysik. Vi trixade lite med kulor och rännor. Och så räknade vi. Trist säger jag. Hynge sa dessutom att vi inte ska till Naturhistoriska på fredag, vilket innebär att vi kommer att ha Checkpoint på engelskan. Fan.
   Efter skolan sprang jag iväg och hann med god marginal till pianot. Hann till och med köpa hö till ninen innan. Spelade piano och det gick dåligt. Kunde inget. Kom hem och började plugga. Även om jag inte vet riktigt vad jag har pluggat på.

Och jag har fått ett objekt till mitt bildprojekt. Hannie ska få stå modell. Det kommer att bli finfint så sötis som hon är!

Besos y Abrazos

Kommentarer
Postat av: emma

Hej :)
hoppas allt är bra.
vad tycks om min nya design på bloggen ?

2008-05-07 @ 21:21:34
URL: http://enlitentax.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0