Hockeyhockey

Satt uppe i natt och tittade på hockey-VM, Sverige-Ryssland. Sverige gjorde sin bästa match hittills i VM. Trots att två backar fick matchstraff och de bara hade fyra backar kvar efter det. Dåligt att det fick matchstraff. Ingen av sakerna de gjorde var värda ett matchstraff.
   Tyvärr så gick det inte riktigt som jag hade hoppats och Ryssland vann med 3-2. Lunkan spelade lysande och var grymt besviken när han släppte in både andra och tredje målet. Problemet var att även Rysslands målvakt Nabukov (tror jag att han hette) spelade lika bra som Lunkan. Usch.

Ja, jag älskar att titta på hockey. Det är så himla mycket fart och det händer saker hela tiden. Blir det inte mål så blir det en kontring eller en målchans eller så börjar spelarna tacklas och slåss. Skön sport. Gårdagens match var dessutom en riktigt bra match. Båda lagen spelade lysande om man kunde höra hur hela publiken var med så fort det hände något.

Haha, nu ska jag i alla fall gå ut i solen och senare idag så ska jag iväg och träna. Ska försöka plugga lite också...

Ha en bra dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0