Måste

Nu har jag sprungit. Ska bara göra lite styrka, sedan är jag nöjd. Måste jag bli nöjd. Hur ska jag annars kunna bli nöjd om jag inte blir nöjd utav en springtur och lite styrka? Ska jag kanske springa ett varv till? Jag som knappt ville springa det första varvet.
   Jag är så trött på alla mina måsten. På att jag måste höja mig i flera ämnen, att jag måste springa, att jag måste vara nyttig, att jag måstemåstemåste. Man kan ju bli galan över mindre. Alla måste något och jag tror att alla har ångest över i varje fall en sak de måste. Som sådana där listor "x antal saker jag måste göra innan jag dör". Måste, hela världen är ett enda jävla måste.
   Nu sitter jag här och har ångest och tänker att jag måste göra några sit-ups, armhävningar, utfall. Måste göra det innan jag går och lägger mig också. 

Äsch, nu får jag bara ännu mer ångest.

Hav a godd ivning
  


Kommentarer
Postat av: bisse

hade jag verkligen inte tänkt på..men så sant!!

2008-05-29 @ 17:06:43
URL: http://bissebeach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0