Pallaskola

Geografi första lektionen. Var tråkigt och allmänt ointressant. Jag gillade geografi förut, men nu avskyr jag det tack vare vår nya lärare. Han hade i alla fall höjt betyget på mitt geografiarbete. Efter geografin var det spanska och då hade vi prov. Jag tror att det gick bra för mig. Blev klar väldigt snabbt och det var läskigt. Jag tycker inte om att bli klar för fort när jag har prov. Lektionen efter det hade vi svenska. Vi tittade på en film som var på isländska. Det var väldigt många som dog. Den spännande fortsättningen kommer imorgon, haha.
   Sista lektionen innan lunch (som även blev sista lektionen för dagen) hade vi SO. Vi har börjat med ett nytt arbete och jag och Hannie ska arbeta om Kina efter 1945. Den här lektionen gjorde vi dock inte så mycket. Vi satt mest och pratade om annat. I slutet av lektionen fick vi även tillbaka våra ekonomiprov. Det hade gått helt okej för mig. Typ som jag väntade mig att det skulle gå.
   Till lunch var den pannkakor och det var ganska gott. Bättre än skinksås i alla fall. Under lunchen bestämde sig hela klassen för att skolka från klassrådet som vi skulle ha som sista lektion. Anledning, Gretel var inte i skolan, inte Marianne heller, vi skulle ha jättelång rast innan eftersom gympan var inställd och vår sovmorgon försvann i tisdags eftersom det var nationella. Dessutom hatar alla i klassen klassråd eftersom det enda vi gör är att sitta och skrika åt varandra.
   Efter skolan åkte jag och Hannie till Globala gymnasiet för att Hannie skulle kolla runt och se om hon verkligen vill börja där nästa år. Värsta moderna nya skolan! Efter det åkte jag hem till mitt lilla hus och nu har jag precis ätit en god glass. Om en stund ska jag plugga engelska och sedan ska jag spela piano. Senare ikväll tänkte jag springa också.

Jag blir galen på dessa sommarlovskänslor. Jag blir helt slö efter skolan och tror att vi inte har något att göra, trots att vi har det.

Måste bara tipsa om ett trevligt litet spel också http://nanok.com/pen. Det är väldigt roande om man inte har något annat att göra.

Varma hälsningar
Hehe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0