Samvetet

Vet ni hur tungt ett dåligt samvete väger? Det vet ni säkert. Jag tror att det är det tyngsta man kan gå och bära på. Att inte kunna göra något åt det. Att ha dåligt samvete över vad man har gjort mot sig själv och mot någon annan.
   Snart tror jag att jag inte kliver upp ur min säng mer, så  tungt är mitt samvete. Jag vet inte vad jag ska göra åt det. Känns så sjukt fel. Hur ska jag säga att allt är mitt fel, utan att du tar illa upp. Eller utan att du börjar hata mig. Jag är alldeles för feg för att våga mig på sanningen. Den skrämmer mig mer än lögnen. Även om både du och jag, i alla fall jag, skulle må bättre av sannningen, så är den alldeles för stor och skrämmande. Det är bara på grund av att jag är så feg som den här situationen har uppstått.

Jag ska nog bli emo och deprimerad. Då kanske du godtar mig, ha. Eller så hoppar jag från Eiffeltornet och hoppas på att du är snäll nog att fånga mig, även om jag inte har förtjänat det och aldrig kommer att förtjäna det.

image136 Förgätmigej

Men nu ska jag försöka stänga av datorn... Lycka till mig själv.

Sova gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0