Sång 52

Alla har vi någon dröm nånstans om att en gång segla ut
Mot ett långt i fjärran lyckligt land och att finna det där till slut
Bara finna det vi saknar här inte sakna mera sen
Aldrig mista den som man har kär aldrig svika en egen vän

Någon dag någon vacker dag
Ska vi vara där du och jag
Någon dag någon vacker dag
Ska vi vara där du och jag

Där är kankse inte paradis men en annan värld ändå
Den är gjord för alla oss som drömmer om en himmel att lita på
Där är luften klar och rymden fri himlen hotar inte mer
Där ska inga städer blåsas ut av raketer som faller ner

Någon dag någon vacker dag
Ska vi vara där du och jag
Någon dag någon vacker dag
Ska vi vara där du och jag

Och om också denna världen finns och om allt är bättre där
Vill vi knappast lämna någonting alla vill vi nog stanna här
För det blir nog för besvärligt om allihop ska åka dit
Det är bättre om den bättre världen kan lockas att komma hit

Någon dag någon vacker dag
Ska vi vara där du och jag
Någon dag någon vacker dag
Ska vi vara där du och jag

Någon dag någon vacker dag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0